vrijdag 12 december 2014

Nieuwe camera testen

Begin deze week heb ik een nieuwe camera gekocht en binnengekregen, de Canon EOS 70D, met de 18-135mm iS STM lens. Een geweldig apparaat! Het toestel is o.a. voorzien van een sensor van 20,2 Megapixel, draaibaar scherm met touchscreen, 'waterpas' in de zoeker of op het scherm en ook de Wifi-functie is erg handig, hiermee kan de camera met de smartphone op afstand bediend worden.

Canon EOS 70D

Hiermee zal m'n vorige camera, de 1100D, in een stoffige donkere hoek belanden en gaan dienen als reserve, na zo'n 25.000 opnamen is die zachtjes aan wel toe aan z'n pensioen ;). Maar heb ruim twee jaar met veel plezier hiermee gefotografeerd!

Gisteren was het 's ochtends nogal rauw weer, 's middags klaarde het flink op en bleef het vrijwel droog. Mooi weer om de eerste plaatjes te schieten met de 70D. In deze tijd van het jaar zijn er weinig macro-onderwerpen te fotograferen, bloeiende planten zijn er erg weinig en met de paddenstoelen is het ook een beetje over. In polder Blokweer kwam ik eerst een flinke groep ganzen tegen. Zover ik met m'n verrekijker kon zien zaten er geen 'gekke' soorten of halsbanden tussen.

Kolganzen, polder Blokweer
 
Door het heldere weer besloot ik om wat landschapsfoto's te nemen. Daar zijn er, in tegenstelling tot veel fotomateriaal van vele soorten planten en dieren, tenslotte helemaal niet veel van in de Alblasserwaard.
 
 Heiweg, Oud-Alblas
 
Achterwaterschap

Achterwaterschap, zicht op de Zijde

Kinderdijk, vlak na zonsondergang

Kinderdijk, vlak na zonsondergang
 
De eerste kennismaking met m'n nieuwe camera deze middag is goed bevallen. Het toestel kan razendsnel zijn, en heeft vele mogelijkheden, bijvoorbeeld wat AF-punten en Iso betreft. Het gebruiksgemak is ook groot, en alles is overzichtelijk.
Kwaliteit van de beelden is natuurlijk het belangrijkste, en ook daarover ben ik tot nu toe zeer tevreden.
De eerste indruk is dus erg goed, en ik hoop dat ik met deze camera nog vele (tien)duizenden mooie beelden kan maken!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten